Vasarą plaukų tyko daug pavojų: saulė, vėjas, sūrus vanduo, chloras... Nuo visko jokiu būdu neapsisaugosi, bet šiokia tokia apsauga įmanoma.

Saulė plaukus veikia panašiai kaip baliklis – kai jos atokaitoje pralaidžiame daugiau laiko, kenksmingi UVA ir UVB spinduliai pažeidžia paviršinį plaukų sluoksnį – kutikulę, ir plaukų grožiui bei sveikatai itin svarbų keratiną. Dėl šių pažeidimų plaukai tampa dar labiau neatsparūs kenksmingiems aplinkos veiksniams – juos lengviau paveikia karštis ir ultravioletiniai spinduliai, plaukai pastebimai susilpnėja.

Jei ketini būti saulėje kelias valandas, įsigyk dailią skrybėlaitę. Saulė džiovina plaukus. Jei saugai plaukus, stenkis per daug nešlapinti sūriame jūros vandenyje. Tiesa, paplūdimyje plaukai žaviai susitaršo ir sukrenta žaviomis bangomis. Prieš šokdama į baseiną sudrėkink plaukus vandeniu iš čiaupo, tada jie mažiau sugers chloruoto vandens. Leisk plaukams būti natūraliems bent vasarą, nedžiovink karštu džiovintuvu.

Plaukai
Foto: Adobe Stock

Išsausėję plaukai atrodo tarsi būtų nevaldomi, tačiau tai tik pirmasis įspūdis. Iš tiesų, sausų plaukų priežiūra primena rūpinimąsi trapiu augalu – suteikite jam visas reikalingas maistingąsias medžiagas bei drėgmę ir šis sužydės. Taigi, visų pirma reikėtų vengti itin karšto ir chloruoto vandens, kuris dar labiau sausina plaukus ir galvos odą. Jei laukia atostogos ir gaivus baseinas ar jūros bangos, nepamirškite kaskart po pasiplaukiojimo nuskalauti plaukus ir odą gėlu vandeniu.

Plaukus stenkis plauti rečiau. Dažnas plovimas pašalina natūralius riebalus nuo galvos odos, o tai skatina papildomų riebalų gamybą, tad plaukus norisi trinkti vis dažniau ir dažniau. Todėl kiek įmanoma pasistenk rečiau plaukus, rišk juos į laisvą arklio uodegėlę ar kuoduką.

Saugok ir drėkink, puoselėk plaukus. Pasidaryk mišinį iš vandens, alijošiaus sulčių ir avokadų aliejaus. Tokiu mišiniu praskalauk plaukus po pagrindinio plovimo - alijošiai ir avokadai giliai drėkina plaukus, suteikia žvilgesnio bei spindėsio. Atmink, saulė iš plaukų blizgesį atima!

Galiausiai, turėtume nepamiršti, kad dalis mūsų odai ir plaukams reikalingos drėgmės kyla iš vidaus. Dėl to svarbu gerti pakankamai vandens, ypač karštuoju metų laiku, ir pasirūpinti antioksidantų turinčiu maistu. Antioksidantų, tokių kaip vitaminai C ir E, galima nesunkiai rasti įvairiuose vasarą užderančiuose vaisiuose ir uogose, pavyzdžiui, braškėse ar gervuogėse.